روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

پیرو بولتمان ، فریتز Buri ، موضع بولتمان را که به اندازه کافی رادیکال نیست ، برای بولتمان که بین kerygma تمایز قایل شد ( اعلامیه ضروری کلیسای اولیه ) و اسطوره‌ها ، تمایل به حفظ اولی ، اما نه دومی . Buri تلاش کرد بر این تمایز غلبه کند . به گفته Buri ، وجود Authentic به طور متمایز مسیحی نیست ، و او منجر به موقعیتی شد که در اصل از اصل of متفاوت نبود . دیدگاه‌های Buri او را در نظر داشت تا عمق مذاهب دیگر را عمیق‌تر مورد توجه قرار دهد .

ارتباط مسیحیت غربی با دیگر ادیان

از زمان جنگ جهانی دوم ، مسیحیت غربی ، از نقطه‌نظر فرهنگی ، مشکل را برای نادیده گرفتن چالش ادیان دیگر دشوار کرده‌است ، و این حالت تا حدی از جو more که در آن الاهیات کلمه ( یعنی موقعیت بارت ) غالب بود ، تغییر کرده‌است . " الهیات ادیان " ( مشابه " تاریخ ادیان " ) در جهت گفتگو حرکت کرده‌است ، که گاهی تنها به آشنایی متقابل در موسسه خیریه اشاره می‌کند ، به طوری که مردم ادیان مختلف بتوانند معانی عمیق و عمیق ادیان یکدیگر را درک کنند . به طور قابل‌توجهی ، این به معنی نوعی هم‌زیستی دوجانبه است . در میان نویسندگان برجسته بیشتری که در روند گفتگو دست داشته‌اند ، فیلسوف یهودی مارتین Buber ( ۱۸۷۸ - ۱۹۶۵ ) ، استاد دانشگاه انگلیسی کنت Cragg و محقق اسلامی کانادایی "ویلفرد Cantwell اسمیت " بوده‌است . در واقع گفتمان مدرن به یک سنت قدیمی ادامه می‌دهد که بر some بین ادیان ، به خصوص کار متخصص الهیات بریتانیایی ، جان عمان ( ۱۸۶۰ - ۱۹۳۹ ) تاکید کرد ، که هر دو از سوی Schleiermacher و اوتو ، هر چند انتقادی از دومی قرار گرفته بودند. عمان مذهب prophetic و اسرار آمیز را مقایسه کرد و ملاحظه کرد که اولی دارای بالاترین تصور از ماورای طبیعی است . قیاس بین موقعیت او و یکی از theologian مهم سوئد ، مورخ مذهبی ، و اسقف اعظم ناتان soderblom ( ۱۸۶۶ - ۱۸۶۶ ) وجود دارد .

مارتین Buber .

مارتین Buber .

عکس با کسب اجازه از دانشگاه عبری اورشلیم ، عکس ، ادب از کنسولگری عمومی اسرائیل در نیویورک

نظریه متفاوتی از اسطوره و نمادگرایی از بولتمان به وسیله پل Tillich بیان شد ، که مذهب را به عنوان ارتباط با آنچه که انسان‌ها در نهایت با آن سروکار داشتند ، مشاهده کرد . او به آن زبان نمادین و اسطوره‌ای ، که توسط همه مذاهب از آن استفاده می‌شود ، اشاره کرد . Tillich از واژه بودن در یک حس وجودی استفاده کرد ( یکی به طور مستقیم به تجربه انسانی و تعهد ) به جای یک مفهوم کاملا ً متافیزیکی . همچنین ، او ادعا کرد که این امکان وجود ندارد که از این سمبلیک که برای صحبت در مورد واقعیت نهایی ضروری است صرف‌نظر کند ، اما این افسانه‌ها قرار است " درهم شکسته" شوند - یعنی ، آن‌ها به چشم دیده نمی‌شوند که واقعی باشند .

الهیات مسیحیت از قرن نوزدهم تا حد زیادی با چالش‌های فکری و اجتماعی همراه بوده‌است تا با تجزیه و تحلیل دین که در این زمینه فرعی بوده‌است .

تاریخ و پدیده‌شناسی دین

تاریخ ادیان و پدیده‌شناسی دین عموما ً توسط اندیشمندان درک می‌شوند - یعنی ، تلاش می‌کنند تا حقایق ، چه تاریخی یا ساختاری را ترسیم کنند، بدون اینکه آن‌ها را از دیدگاه مسیحی یا دیدگاه دیگر داوری کنند. به هر حال ، وظایف آن‌ها متفاوت از that و systematizing یک ایمان تلقی می‌شود . در اصل ، در اصل ، برای مطالعه تطبیقی مذاهب درست است ، هر چند که این مساله گاهی تصور می‌شود که الهیات ادیان دیگر مانند ارزیابی مسیحیت از تاریخ هندو را پوشش دهد . نیازی به گفتن نیست که این واقعیت که یک رشته قصد دارد nonnormative باشد به این معنا نیست که در چنین وضعیتی موفق خواهد شد . همچنین ، تاریخچه و پدیده‌شناسی دین در اصل پرسش‌های فلسفی درباره تبیین را مطرح می‌کنند که در آن مسایل غالبا ً قابل بحث هستند .

منبع سایت بریتانیایی

روانشناسی

نقد ادبی نیز از جهات مختلفی سرچشمه می‌گرفت . ( آلفرد ) , متخصص الهیات فرانسوی , از نقطه‌نظر کاتولیک رومی , اما با در نظر گرفتن کار منتقدان کتاب مقدس پروتستان , جوهر مسیحیت را در ایمان کلیسای توسعه‌یافته‌ای یافت که تنها با تلاش برای کشف ماهیت عیسی‌مسیح تاریخی یافت نمی‌شد . بنیانگذار آن , در اثر مدرنیسم در کلیسای کاتولیک رومی , تکفیر شد , و این عامل اصلی در دلسرد کردن برخی از مطالعات کاتولیک رومی در عهد جدید بود , تا زمانی که شورای تاریخی جهانی دوم ( شورای واتیکان ) .

نئو مذهب و مذهب گرایی

کارل بارت , بنیانگذار جنبش پروتستان لیبرال , به شدت مورد انتقاد قرار گرفت . رساله بارت برای رومیان و کلیسای متاخر او به شدت تاثیرگذار شد . الهیات او به بخشی از تمایز میان واژه " وحی الهی " وابسته بود که در مسیح و در موعظه و مذهب تجلی یافت . به گفته بارت , دومی , محصول فرهنگ و آرمان‌های انسانی است و با ذخیره مکاشفه مشخص نمی‌شود ( برای رهایی از بشریت , فقط از خدا ) . این دیدگاه نه چندان دور, از نظریه اصالت دین مبین اسلام و دیگران است . نتایج بارت تا حدی توسط یک عالم الاهی سویسی دیگر به چالش کشیده شد . اما امتیازی نبود .

ارزیاب متخصص الهیات هلند در کتاب الهیات کلمه به ادیان غیر مسیحی در یک دنیای غیر مسیحی که تاثیر گسترده‌ای در زمینه ماموریت خارجی داشت , به کار گرفت . از آنجا که ادیان , محصولات فرهنگی هستند و از آنجا که هر نظام اعتقادی , ارگانیک و خاص است , هیچ نقطه تماس بین آن‌ها و انجیل ( حتی مسیحیت به عنوان یک دین تجربی باید از آن متمایز شود : تنها مزیت آن این است که پیوسته تحت‌تاثیر قضاوت و نفوذ انجیل قرار داشته باشیم ) . یکی از مسایل کلامی که ایجاد می‌کند این است که امکان گفتگو میان ادیان را سلب می‌کند .

پس از بارت , تاثیرگذارترین متخصص الهیات در قرن نوزدهم , رودولف بولتمان بوده‌است . با وجود این که او بیشتر نگران ارائه دین بود , اما طرح او برای مورخ مذاهب دارای اهمیت زیادی بود , زیرا شامل یک نظریه اسطوره است . بولتمان تا حدودی به عنوان یک تاریخدان و تا حدی به عنوان یک عالم الاهی متاثر از اگزیستانسیالیسم هایدگر بود . او بر تفاوت میان سبک تفکر در کلیسای اولیه , همانطور که در نوشته‌های عهد جدید و تفکر مدرن بیان شد , متمرکز بود . در دوران مدرن , مردم دیگر نمی‌توانند به اصطلاحات اسطوره‌ای که در ارائه عهد جدید انجیل به کار گرفته شده‌اند , فکر کنند . بنابراین بررسی پیام عهد جدید ضروری است . برای بولتمان , عناصر اساطیری ایمان به پیش از وجود مسیح , جهان سه‌لایه ( بهشت , زمین و جهنم ) , معجزات , صعود به بهشت , آسمان , و عناصر متعدد دیگری از جهان‌بینی یهودی - مسیحی - مسیحی بودند. او مدعی شد که معنای درونی این اسطوره‌ها باید در شرایط وجودی و تصفیه ناپذیری که حاوی آن هستند , توضیح داده شود . بنابراین نظریه او شامل یک ادعای تجربی است - یعنی درباره کارکرد اصلی اسطوره‌ها ( بیان نگرش‌های وجودی از طریق نمایش‌های عینی ) . اما نظریه بولتمان هنوز هم با نظریات انسان‌شناختی و دیگر نظریه‌ها همراه نشده است .

منبع سایت بریتانیایی

روانشناسی

مطالعات الهیات

مطالعات تاریخی - انتقادی

ویژگی اصلی در توسعه الهیات مسیحی در طول قرون ۱۹ و ۲۰ تاثیر تحقیقات تاریخی بر روی منابع اعتقادی of ( که تاثیر مشابهی بر روی یهودیان و الاهیات دیگر داشته‌است ، اما الاهیات مسیحی بیش‌ترین تاثیر را در توسعه فرهنگ غرب داشته‌است ) . یک پیشگام در تلاش برای درک عناصر افسانه‌ای عهد جدید ، متخصص الهیات آلمانی دیوید اف بود . استراوس ( ۱۸۰۸ - ۷۴ ) ، که زندگی جنجالی اش عیسی‌مسیح ( که در آلمان منتشر شد ) تلاشی برای بررسی عیسی‌مسیح تاریخی از روی اورلی ساخته‌شده توسط تخیل شاعرانه کلیسای ابتدایی بود . به طور مشابه ، آدولف فون Harnack ( ۱۸۵۱ - ۱۹۳۰ ) ، ( ۱۸۵۱ - ۱۹۳۰ ) ، تحت‌تاثیر آلبرشت Ritschl ، که قصد داشت به the تعصب مرتبط با عیسی‌مسیح تاریخی نفوذ کند ، قرار گرفت . چنین تلاش‌هایی بعدا ً تحت انتقاد شدید از سوی دیگر ، فیلسوف Alsatian ، فیلسوف theologian و برنده جایزه نوبل آلبرت Schweitzer ( ۱۸۷۵ تا ۱۹۶۵ ) برای توصیف عیسی‌مسیح در رابطه با fit آیین پروتستان لیبرال انجام شد . در نتیجه یک سوال روش مهم در مورد چگونگی برخورد با چنین موادی به عنوان انجیل مطرح شد .

مهم در تلاش برای هجی کردن اصول برای مقابله با ماده ارنست Troeltsch ( ۱۸۶۵ - ۱۹۲۳ ) ، که استدلال می‌کند که تاریخ باید مطابق با اصول زیر نوشته شود ( در اینجا certainty ، موقعیت دیوید هیوم ) را منطبق می‌کنند ( در اینجا ، وقایع در تاریخ با یکدیگر در یک پیوند علت و معلولی مرتبط هستند : اگر او در تاریخ کار کند ، او در همه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد . همانطور که در بالا اشاره شد ، ممکن است ذکر شود که در جامعه‌شناسی مذهب تاثیر داشته‌است - به عنوان مثال ، در تمایز خود بین سازمان‌های نوع کلیسا و گروه سنی در تاریخ مسیحیت ، تمایزی که نقطه شروع تحقیقات قابل‌توجه در زمان‌های اخیر را شکل داده‌است . به نظر می‌رسد که مفاهیم رفتار تاریخی Troeltsch در مورد مذهب ، نسبیتی باشد . در هر حال ، مسیحیت به عنوان بخشی از تاریخ مذهبی به عنوان یک کل تلقی می‌شود ، نقطه‌ای که همیشه توسط متخصصان الهیات تشخیص داده نشده است . Troeltsch در پی برخی سوالات مهم در مورد رابطه بین مسیحیت و مذاهب دیگر را مطرح کرد و نشان داد که چگونه الهیات مسیحیت ابتدا دیدگاه واقعی‌تر از تجربه مذهبی و تاریخ را در تمایز به the ساده و نسبتا ً ساده بین مسیحیت خاص ( به عنوان مثال ، یهودی - مسیحی ) و عمومی ( به عنوان مثال طبیعی ) مطرح کرد .

اختراعات در مورد ادیان باستانی خاور میانه نیز بر مطالعات انجیل و یک مدرسه به خوبی تعریف‌شده در آلمان - the ( " تاریخ ادیان " ) که از رفتار rather مسیح توسط Ritschl و دیگران انتقاد می‌کرد . این مدرسه بر درجه‌ای که عقاید انجیلی محصول محیط فرهنگی باستانی بودند ، تاکید کرد . مهم در این خط از توسعه ، آلبرت Schweitzer ( ۱۸۷۵ تا ۱۹۶۵ ) بود که در ماموریت آن آموزه‌های تاریخی عیسی‌مسیح ( اظهارات در مورد " آخرین بار " یا پایان جهان همانطور که اکنون درک شده‌است ) با هم ، با عدم شباهت دنیای فکری او از خود ما مورد تاکید قرار گرفتند .

منبع سایت بریتانیایی

روانشناسی

رویکرد اگزیستانسیالیستی به تلاش برای توصیف و ایجاد روشی است که انسان‌ها وجود دارند و در نتیجه می‌توانند ادعا کنند پدیده‌شناسی هستند . با این حال ، واضح است که از the در میان existentialists ها، که حاوی عناصر نظری و ویژه هستند ، و یک پرسش که در مورد قابلیت کاربرد کلی of آن‌ها مطرح می‌شود این است که آن‌ها تا چه حد از محصول یک حالت خاص در فرهنگ غرب برخوردار هستند .

ادموند Husserl فیلسوف آلمانی ( ۱۸۵۹ - ۱۹۳۸ ) به عنوان رئیس اصلی پدیده‌شناسی ، تاثیر زیادی بر مطالعه مذهب داشته‌است. برنامه او برای توصیف تجربه و " bracketing " اشیا تجربه ، در جستجوی essences انواع تجربه ، به عنوان بخشی از پدیده‌شناسی دین به دست آمد . با این حال ، Husserl از روان‌شناسی به عنوان پدیده‌شناسی برجسته عمل می‌کند ، به این دلیل که در دیدگاه او ، دومی حقایق را در یک محیط spatiotemporal بیان می‌کند ، در حالی که پدیده‌شناسی از یک منبع بی‌انتها پرده برمی دارد . این جنبه از تفکر Husserl همیشه توسط phenomenologists مذهب پذیرفته نمی‌شود ، هرچند تاکید s بر essences اغلب گرایش به make مذهبی به سمت یک گونه‌شناسی ثابت دارد .

ادموند Husserl ، سی . ۱۹۳۰ .

ادموند Husserl ، سی . ۱۹۳۰ .

Archiv fur ( und fur ) ، برلین

ارتباط بین فلسفه غربی و غیر غربی در رابطه با مذهب

بنابراین فلسفه غربی تاثیر قابل‌توجهی بر مطالعه مذهب داشته‌است . همچنین با سنت‌های غیر غربی تماس گرفته و در نتیجه باعث ایجاد نگرانی در مورد ماهیت حقیقت مذهبی در یک دیدگاه جهانی شده‌است . موثرترین محصول این اثر متقابل به احتمال زیاد " فلسفه neo " ( نسخه جدیدی از Advaita ) ، مانند nonduality Vivekananda ( ۱۸۶۳ - ۱۹۰۲ ) بود که در مجلس مذاهب در شیکاگو در سال ۱۸۹۳ و فیلسوف هندی Sarvepalli Radhakrishnan ( ۱۸۸۸ - ۱۹۷۵ ) ظاهر شد . هر دوی این متفکران تلاش کردند که وحدت اساسی را در ادیان بزرگ نشان دهند - اتحادی که از نقطه‌نظر طراحی ، از دیدگاه of ترسیم می‌شود .

ویلیام ارنست Hocking فیلسوف آمریکایی ( ۱۸۷۳ - ۱۹۶۶ ) علایق مشابهی را در ساخت یک ایمان جهانی که ممکن است از طریق تعدیل و تبادل متقابل بین سنت‌های مذهبی بزرگ در نظر گرفته شود ، دنبال کرد . این نگرانی‌ها سوالاتی را در مورد معیار حقیقت بین ادیان ، آزمون‌های این که آیا یک دین واقعی‌تر از دیگران است ، و میزانی که مشخصه‌های معتبر اعتقادی می‌تواند بین یک ایمان و یک ایمان ایجاد شود ، مطرح کرده‌اند . عناصر مختلف سنت‌های فلسفی در دو قرن اخیر دارای تاثیر بسیاری بر سوالات دینی بوده‌اند ، و بسیاری از اندیشمندان این مساله را در نظر می‌گیرند ، هر چند که فلسفه دین گرایش به هنجاری دارد تا از نوع توصیفی ، این یک روش الحاقی به مطالعات توصیفی است . بینش فلسفی و تخصص مربوط به پرسش‌های متعدد از روشی هستند که در مطالعه مذهب به وجود می‌آیند . ( همچنین به مذهب ، فلسفه از .)

مطالعات الهیات

مطالعات تاریخی - انتقادی

ویژگی اصلی در توسعه الهیات مسیحی در طول قرون ۱۹ و ۲۰ تاثیر تحقیقات تاریخی بر روی منابع اعتقادی of ( که تاثیر مشابهی بر روی یهودیان و الاهیات دیگر داشته‌است ، اما الاهیات مسیحی بیش‌ترین تاثیر را در توسعه فرهنگ غرب داشته‌است ) . یک پیشگام در تلاش برای درک عناصر افسانه‌ای عهد جدید ، متخصص الهیات آلمانی دیوید اف بود . استراوس ( ۱۸۰۸ - ۷۴ ) ، که زندگی جنجالی اش عیسی‌مسیح ( که در آلمان منتشر شد ) تلاشی برای بررسی عیسی‌مسیح تاریخی از روی اورلی ساخته‌شده توسط تخیل شاعرانه کلیسای ابتدایی بود .

منبع سایت بریتانیایی

روانشناسی

از نظر تئوری , تلاش تحلیلی برای نشان دادن ماهیت زبان مذهبی می‌تواند به طور عمده توصیفی بوده باشد , اما در واقع بیشتر تحلیل‌ها در زمینه پرسش از حقیقت رخ داده‌اند . بنابراین , برخی از محققان نگران این هستند که چگونه این امکان وجود دارد که باورهای مذهبی را در یک چارچوب پیرو تجربه , دیگران با نشان دادن بی‌معنایی یا عدم انسجام باور , داشته باشند . یکی از نقاط برجسته این کتاب , انتشار مقالات جدید در الهیات فلسفی بود که توسط فیلسوفان انگلیسی , آنتونی , اداره می‌شد . اگر چه ویتگنشتاین بر ایده " اشکال زندگی " تاکید کرد, اما براساس آن معنای اعتقادات مذهبی باید یک مفهوم عملی و عملی باشد , اما کمی برای پی‌گیری این ایده انجام شده‌است . کشف توسط " آستین آستین " , فیلسوف انگلیسی , و سایر کاربردهای اجرایی زبان برخی تحقیق را در این جهت تحریک کرد . در مجموع , فلسفه تحلیلی دین تا حدودی مستقل از مطالعه توصیفی و تاریخ دین پی‌گیری شده‌است .

اگزیستانسیالیسم مدرن و مطالعات پدیده‌شناسی

از آنجا که فلسفه زبان‌شناسی از سوی طرفداران آن به عنوان یک روش یا گروهی از روش‌ها در نظر گرفته می‌شود , تنوع درونی در حوزه نگرانی تعجب‌آور نیست . همچنین اگزیستانسیالیسم که کم‌تر از یک نگرش است , خود را به شیوه‌های گوناگون بیان می‌کند . تاثیرگذارترین فیلسوفان مدرن , مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی و فیلسوف فرانسوی, نمایشنامه‌نویس , و رمان‌نویس و رمان‌نویس قرن بیستم بود ; اولی به ویژه در توسعه الهیات جدید قاره‌ای , به ویژه برای استفاده از برخی از عقاید او توسط رودولف بولتمان .

" گیزل "

به گفته هایدگر , وجود انسان به عنوان " مراقبت " شناخته می‌شود . " این مراقبت در ابتدا در مورد امکان نشان داده می‌شود : انسان‌ها چیزهایی را برای نگرانی‌های خود ایجاد می‌کنند و بنابراین پروژه رو به جلو انجام می‌دهند. ثانیا , برای یک انسان منفرد به عنوان یک موجودیت مستقل با محدودیت‌های خاص وجود دارد . سوم , انسان‌ها به دنبال اجتناب از اضطراب محدودیت‌های خود هستند و در نتیجه به دنبال هم‌زیستی هستند . از سوی دیگر , اصالت شامل نوعی خویشتن‌داری ( نگرش مثبت نسبت به زندگی و رنج ) است که در آن مرگ به عنوان یک امکان تلقی می‌شود و انسان‌ها با " هیچ چیز " مواجه هستند . " ساختار دنیای انسانی آنگونه که توسط هایدگر تحلیل شده‌است , از طریق مراقبت , اضطراب , و دیگر نگرش‌ها و احساسات وجودی آشکار می‌شود .

اندیشه سارتر در مطالعه دین تاثیر مستقیم کمتری داشته‌است , تا حدی به این دلیل که روایت او از وجود انسان نمایانگر یک جایگزین صریح برای اعتقادات مذهبی سنتی است . تحلیل سارتر با این حال , از میل انسانی به خدا , آغاز می‌شود , اما خدا براساس تحلیل سارتر , یک مفهوم خود - متناقض است, زیرا هیچ چیز نمی‌تواند زمینه وجودی خود را داشته باشد . در جستجوی یک ذات , انسان‌ها نمی‌توانند ماهیت آزادی خود را ببینند که فراتر از تعاریف است, چه توسط خدا و چه توسط دیگر انسان‌ها .

فیلسوف فرانسوی , گابریل مارسل , مانند سارتر ( یا حداقل سارتر زود , که اندیشه او توسط مارکسیسم اصلاح شد ) نبود . در عوض , او بر شخصیت جمعی موجود انسانی تاکید کرد - بالاترین فضیلت در وفاداری . مارسل همچنین بر شخصیت اسرارآمیز عشق , شر , امید , آزادی , و مهم‌تر از همه تاکید کرد . کار او تحلیل و تفسیر غنی از ابعاد مذهبی تجربه انسانی را فراهم می‌کند و بنابراین اساس فلسفی مطالعه تجربه دینی است .

منبع سایت بریتانیایی