روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

پیش بینی واکنش دارو

biomarker پیش‌بینی واکنش NSCLC به تاریخ دارویی : ۱ ماه مه ۲۰۱۷ : انجمن آمریکایی برای تحقیقات سرطان ریه : در بین بیمارانی که مبتلا به سرطان ریه non هستند ( NSCLC ) ، کاهش تعداد سلول‌های توموری در طی دو ماه اول درمان با افزایش بقا بدون پیشرفت همراه بوده‌است .


در بین بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول کوچک ( NSCLC ) که با ALK ( Xalkori ) تغذیه شد ، کاهش تعداد سلول‌های توموری گردشی در طی دو ماه اول درمان با افزایش بقا بدون پیشرفت همراه بود . نتایج این مطالعه در تحقیقات سرطان ، مجله انجمن تحقیقات سرطان آمریکا منتشر شده‌است . نویسنده ارشد ، فرانسواز Farace ، PhD ، رئیس تیم گردش خون در گوستاو Roussy ، INSERM ، و Universite پاریس - Saclay ، Villejuif ، فرانسه است .
طبق گفته Farace ، حدود ۴ درصد از NSCLCs ناشی از ناهنجاری‌های ژنتیکی به نام rearrangements ژن ALK نامیده می‌شوند .
او گفت : " تایید روش درمانی ALK - هدفمند نتایج برای بیماران با ALK - بازآرایی NSCLC را بهبود بخشیده‌است ، اما طول پاسخ به طور گسترده ، از چند ماه تا چند سال متفاوت است ."
چگونه این مطالعه Conducted و نتایج بود : Farace و همکاران ، ۳۹ بیمار را با ALK - rearranged به این مطالعه استخدام کردند . تمام بیماران قبل از شروع درمان crizotinib نمونه خون گرفته بودند . نمونه‌های خون حدود دو ماه بعد برای ۲۹ نفر از این بیماران گرفته شد ؛ ۱۰ بیمار در یک مرکز مختلف تحت مراقبت قرار گرفتند و هیچ نمونه خونی سریالی در دسترس نبود .
پس از غنی‌سازی for ، محققین نمونه‌های for ALK و برای افزایش تعداد نسخه‌های ژن ALK را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند . همه بیماران دارای CTCs ALK و CTCs با شماره نسخه کپی قبل از درمان و در دو ماه بودند .
تجزیه و تحلیل آمار CTC در نقاط مختلف زمانی نشان داد که تنها یک اندازه‌گیری که به لحاظ آماری در ارتباط با بقا بدون پیشرفت بود ، تغییر در تعداد of با افزایش تعداد copy در طول زمان بود . Median - بقا بدون پیشرفت برای ۱۳ بیمار که در تعداد CTCs با gain شماره نسخه ALK کاهش داشت ، ۱۴.۰ ماه بود ، در حالی که میانگین بقا بدون پیشرفت برای ۱۶ بیمار که دارای تعداد copy و یا افزایش تعداد CTCs بودند ۶.۱ ماه بود . علاوه بر این، در تجزیه و تحلیل چند متغیری ، بیمارانی که در تعداد of با تعداد نسخه‌های کپی ALK کاهش پیدا کرده بودند، بیش از ۴.۵ بار در مقایسه با آن‌هایی که دارای تعداد stable یا افزایش تعداد CTCs با gain شماره نسخه بودند ، بودند .
Farace گفت : " در این مطالعه ، ما نشان دادیم که تجزیه و تحلیل شماره نسخه در CTCs قبل از شروع درمان و بعد از دو ماه درمان crizotinib ممکن است برای پیش‌بینی موثر بودن درمان مفید باشد .
او گفت : " اگرچه این یک مطالعه موردی است که نیاز به تایید مطالعات بیشتر در سایت‌های مختلف قبل از استفاده در کلینیک دارد ، نتایج نشان‌دهنده پتانسیل نمونه‌برداری مایع برای نظارت بر واکنش درمان در زمان واقعی و درمان‌های خیاطی در سطح بیمار است ."




منبع:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.