روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

پیرو بولتمان ، فریتز Buri ، موضع بولتمان را که به اندازه کافی رادیکال نیست ، برای بولتمان که بین kerygma تمایز قایل شد ( اعلامیه ضروری کلیسای اولیه ) و اسطوره‌ها ، تمایل به حفظ اولی ، اما نه دومی . Buri تلاش کرد بر این تمایز غلبه کند . به گفته Buri ، وجود Authentic به طور متمایز مسیحی نیست ، و او منجر به موقعیتی شد که در اصل از اصل of متفاوت نبود . دیدگاه‌های Buri او را در نظر داشت تا عمق مذاهب دیگر را عمیق‌تر مورد توجه قرار دهد .

ارتباط مسیحیت غربی با دیگر ادیان

از زمان جنگ جهانی دوم ، مسیحیت غربی ، از نقطه‌نظر فرهنگی ، مشکل را برای نادیده گرفتن چالش ادیان دیگر دشوار کرده‌است ، و این حالت تا حدی از جو more که در آن الاهیات کلمه ( یعنی موقعیت بارت ) غالب بود ، تغییر کرده‌است . " الهیات ادیان " ( مشابه " تاریخ ادیان " ) در جهت گفتگو حرکت کرده‌است ، که گاهی تنها به آشنایی متقابل در موسسه خیریه اشاره می‌کند ، به طوری که مردم ادیان مختلف بتوانند معانی عمیق و عمیق ادیان یکدیگر را درک کنند . به طور قابل‌توجهی ، این به معنی نوعی هم‌زیستی دوجانبه است . در میان نویسندگان برجسته بیشتری که در روند گفتگو دست داشته‌اند ، فیلسوف یهودی مارتین Buber ( ۱۸۷۸ - ۱۹۶۵ ) ، استاد دانشگاه انگلیسی کنت Cragg و محقق اسلامی کانادایی "ویلفرد Cantwell اسمیت " بوده‌است . در واقع گفتمان مدرن به یک سنت قدیمی ادامه می‌دهد که بر some بین ادیان ، به خصوص کار متخصص الهیات بریتانیایی ، جان عمان ( ۱۸۶۰ - ۱۹۳۹ ) تاکید کرد ، که هر دو از سوی Schleiermacher و اوتو ، هر چند انتقادی از دومی قرار گرفته بودند. عمان مذهب prophetic و اسرار آمیز را مقایسه کرد و ملاحظه کرد که اولی دارای بالاترین تصور از ماورای طبیعی است . قیاس بین موقعیت او و یکی از theologian مهم سوئد ، مورخ مذهبی ، و اسقف اعظم ناتان soderblom ( ۱۸۶۶ - ۱۸۶۶ ) وجود دارد .

مارتین Buber .

مارتین Buber .

عکس با کسب اجازه از دانشگاه عبری اورشلیم ، عکس ، ادب از کنسولگری عمومی اسرائیل در نیویورک

نظریه متفاوتی از اسطوره و نمادگرایی از بولتمان به وسیله پل Tillich بیان شد ، که مذهب را به عنوان ارتباط با آنچه که انسان‌ها در نهایت با آن سروکار داشتند ، مشاهده کرد . او به آن زبان نمادین و اسطوره‌ای ، که توسط همه مذاهب از آن استفاده می‌شود ، اشاره کرد . Tillich از واژه بودن در یک حس وجودی استفاده کرد ( یکی به طور مستقیم به تجربه انسانی و تعهد ) به جای یک مفهوم کاملا ً متافیزیکی . همچنین ، او ادعا کرد که این امکان وجود ندارد که از این سمبلیک که برای صحبت در مورد واقعیت نهایی ضروری است صرف‌نظر کند ، اما این افسانه‌ها قرار است " درهم شکسته" شوند - یعنی ، آن‌ها به چشم دیده نمی‌شوند که واقعی باشند .

الهیات مسیحیت از قرن نوزدهم تا حد زیادی با چالش‌های فکری و اجتماعی همراه بوده‌است تا با تجزیه و تحلیل دین که در این زمینه فرعی بوده‌است .

تاریخ و پدیده‌شناسی دین

تاریخ ادیان و پدیده‌شناسی دین عموما ً توسط اندیشمندان درک می‌شوند - یعنی ، تلاش می‌کنند تا حقایق ، چه تاریخی یا ساختاری را ترسیم کنند، بدون اینکه آن‌ها را از دیدگاه مسیحی یا دیدگاه دیگر داوری کنند. به هر حال ، وظایف آن‌ها متفاوت از that و systematizing یک ایمان تلقی می‌شود . در اصل ، در اصل ، برای مطالعه تطبیقی مذاهب درست است ، هر چند که این مساله گاهی تصور می‌شود که الهیات ادیان دیگر مانند ارزیابی مسیحیت از تاریخ هندو را پوشش دهد . نیازی به گفتن نیست که این واقعیت که یک رشته قصد دارد nonnormative باشد به این معنا نیست که در چنین وضعیتی موفق خواهد شد . همچنین ، تاریخچه و پدیده‌شناسی دین در اصل پرسش‌های فلسفی درباره تبیین را مطرح می‌کنند که در آن مسایل غالبا ً قابل بحث هستند .

منبع سایت بریتانیایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.