روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

مطالعات الهیات

مطالعات تاریخی - انتقادی

ویژگی اصلی در توسعه الهیات مسیحی در طول قرون ۱۹ و ۲۰ تاثیر تحقیقات تاریخی بر روی منابع اعتقادی of ( که تاثیر مشابهی بر روی یهودیان و الاهیات دیگر داشته‌است ، اما الاهیات مسیحی بیش‌ترین تاثیر را در توسعه فرهنگ غرب داشته‌است ) . یک پیشگام در تلاش برای درک عناصر افسانه‌ای عهد جدید ، متخصص الهیات آلمانی دیوید اف بود . استراوس ( ۱۸۰۸ - ۷۴ ) ، که زندگی جنجالی اش عیسی‌مسیح ( که در آلمان منتشر شد ) تلاشی برای بررسی عیسی‌مسیح تاریخی از روی اورلی ساخته‌شده توسط تخیل شاعرانه کلیسای ابتدایی بود . به طور مشابه ، آدولف فون Harnack ( ۱۸۵۱ - ۱۹۳۰ ) ، ( ۱۸۵۱ - ۱۹۳۰ ) ، تحت‌تاثیر آلبرشت Ritschl ، که قصد داشت به the تعصب مرتبط با عیسی‌مسیح تاریخی نفوذ کند ، قرار گرفت . چنین تلاش‌هایی بعدا ً تحت انتقاد شدید از سوی دیگر ، فیلسوف Alsatian ، فیلسوف theologian و برنده جایزه نوبل آلبرت Schweitzer ( ۱۸۷۵ تا ۱۹۶۵ ) برای توصیف عیسی‌مسیح در رابطه با fit آیین پروتستان لیبرال انجام شد . در نتیجه یک سوال روش مهم در مورد چگونگی برخورد با چنین موادی به عنوان انجیل مطرح شد .

مهم در تلاش برای هجی کردن اصول برای مقابله با ماده ارنست Troeltsch ( ۱۸۶۵ - ۱۹۲۳ ) ، که استدلال می‌کند که تاریخ باید مطابق با اصول زیر نوشته شود ( در اینجا certainty ، موقعیت دیوید هیوم ) را منطبق می‌کنند ( در اینجا ، وقایع در تاریخ با یکدیگر در یک پیوند علت و معلولی مرتبط هستند : اگر او در تاریخ کار کند ، او در همه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد . همانطور که در بالا اشاره شد ، ممکن است ذکر شود که در جامعه‌شناسی مذهب تاثیر داشته‌است - به عنوان مثال ، در تمایز خود بین سازمان‌های نوع کلیسا و گروه سنی در تاریخ مسیحیت ، تمایزی که نقطه شروع تحقیقات قابل‌توجه در زمان‌های اخیر را شکل داده‌است . به نظر می‌رسد که مفاهیم رفتار تاریخی Troeltsch در مورد مذهب ، نسبیتی باشد . در هر حال ، مسیحیت به عنوان بخشی از تاریخ مذهبی به عنوان یک کل تلقی می‌شود ، نقطه‌ای که همیشه توسط متخصصان الهیات تشخیص داده نشده است . Troeltsch در پی برخی سوالات مهم در مورد رابطه بین مسیحیت و مذاهب دیگر را مطرح کرد و نشان داد که چگونه الهیات مسیحیت ابتدا دیدگاه واقعی‌تر از تجربه مذهبی و تاریخ را در تمایز به the ساده و نسبتا ً ساده بین مسیحیت خاص ( به عنوان مثال ، یهودی - مسیحی ) و عمومی ( به عنوان مثال طبیعی ) مطرح کرد .

اختراعات در مورد ادیان باستانی خاور میانه نیز بر مطالعات انجیل و یک مدرسه به خوبی تعریف‌شده در آلمان - the ( " تاریخ ادیان " ) که از رفتار rather مسیح توسط Ritschl و دیگران انتقاد می‌کرد . این مدرسه بر درجه‌ای که عقاید انجیلی محصول محیط فرهنگی باستانی بودند ، تاکید کرد . مهم در این خط از توسعه ، آلبرت Schweitzer ( ۱۸۷۵ تا ۱۹۶۵ ) بود که در ماموریت آن آموزه‌های تاریخی عیسی‌مسیح ( اظهارات در مورد " آخرین بار " یا پایان جهان همانطور که اکنون درک شده‌است ) با هم ، با عدم شباهت دنیای فکری او از خود ما مورد تاکید قرار گرفتند .

منبع سایت بریتانیایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.