روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

یافته های جدید صرع

یافته‌های جدید , اثر متقابل بین صرع و تاریخ پیری را آشکار می‌کند . افراد مبتلا به صرع با چالش‌های متعددی از جمله اختلالات شناختی , جسمی و روانی مواجه هستند . اما تحقیقات جدید نشان‌دهنده پیامدهای کم‌تر مورد انتظار در فرآیند سالخوردگی است . 4 مطالعه ارایه‌شده در جلسه سالانه انجمن صرع آمریکا , اثرات صرع بر مغز را بررسی می‌کند و بینش‌هایی را ارائه می‌دهد که تاثیرات طولانی‌مدت زندگی با صرع را روشن می‌کند .


سهم : داستان پر رشد بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بخش افراد مبتلا به صرع , آن دسته از افراد مسن و مسن هستند . افراد مبتلا به صرع با چالش‌های متعددی از جمله اختلالات شناختی , جسمی و روانی مواجه هستند . اما تحقیقات جدید نشان‌دهنده پیامدهای کم‌تر مورد انتظار در فرآیند سالخوردگی است . 4 مطالعه ارایه‌شده در جلسه سالانه انجمن صرع آمریکا ( aes ) , اثرات صرع بر روی مغز را بررسی می‌کند و بینش‌هایی را ارائه می‌کند که تاثیرات طولانی‌مدت زندگی با صرع را روشن می‌کند .
براساس مطالعه‌ای که توسط محققان مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک و کالج سلطنتی نیویورک انجام شد , افراد مبتلا به صرع که نسبت به دارو مقاوم هستند , دارای مغزی هستند که سن آن‌ها بزرگ‌تر از سن آن‌ها است . محققان از اسکن ساختاری برای پیش‌بینی سن شرکت کنندگان با صرع و همتایان سالم خود استفاده کردند . از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای پیش‌بینی سن براساس داده‌های بیماران سالم که از پایگاه‌داده‌های بزرگ جمع‌آوری شده‌بودند استفاده شد .
تفاوت سن تقویمی پیش‌بینی‌شده و سن تقویمی برای بیماران مبتلا به صرع کنترل‌نشده بیشتر از افراد سالم بود .
فقدان تغییرات مشابه در بیماران مبتلا به صرع شروع جدید نشان می‌دهد که تشنج مداوم ممکن است زمینه‌ساز پدیده پیری مغز در این مطالعه باشد . این تکنیک می‌تواند برای شناسایی افراد مبتلا به صرع مقاوم در اوایل بیماری مورد استفاده قرار گیرد و ممکن است برای کاربردهای دیگر مانند اندازه‌گیری اثر محافظتی داروی ضد صرع مفید باشد . هیث کلیف , استادیار اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک گفت : "
پژوهش دوم , به رهبری پژوهشگران دانشگاه تهران , سرنوشت کودکان مبتلا به صرع را سال‌ها بعد آشکار می‌سازد . محققان بسیاری از افراد مبتلا به صرع شروع دوران کودکی را از دوران کودکی تا پیری با استفاده از ارزیابی‌های عصب روانشناختی و تکنیک‌های تصویر برداری عصبی برای کسب بینش در فرآیند پیری دنبال کردند . تجزیه و تحلیل بقای شرکت کنندگان , نتایج تشنج , یکپارچگی اجتماعی و فعالیت تولید مثل امیدوار کننده است : اکثر شرکت کنندگان بدون استفاده از داروهایی که از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند , گواهی‌نامه رانندگی دریافت کرده و به پایگاه اجتماعی‌اقتصادی قابل‌مقایسه با کنترل‌های سالم رسیده‌اند . هر چند محققان توجه دارند که شرکت کنندگان کم‌تر مبتلا به صرع در مشارکت زندگی می‌کنند و در مقایسه با افراد سالم از کیفیت بالایی برخوردارند .
مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . این یک فرصت عالی برای نشان دادن است, چه در تحقیقات بعدی , چه نشانگرهای بیماری عروق مغزی , سکته مغزی و اختلال شناختی آینده را پیش‌بینی کنند . "
سومین مطالعه که در دانشگاه شرقی فنلاند انجام شد , اولین مورد از نوع خود در ارتباط با آسیب تروماتیک مغز ( tbi ) با صرع پس از سانحه ( pte ) در جمعیت مسن می‌باشد .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.