روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

مقاومت به نماتد

مقاومت به نماتد در سویا حتی در نرخ‌های پایین آلودگی نیز مفید است . ~~~ منبع : دانشگاه ایلینوی در دانشکده کشاورزی , مصرف‌کننده و علوم زیست‌محیطی : سویا با مقاومت به نماتدهای سیستی سویا در مقایسه با انواع حساس به scn در مقایسه با ارقام حساس برتری دارد . تا کنون دانشمندان نمی‌دانستند که برای دستیابی به مزیت رقابتی چه سطحی نیاز است . مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که مقاومت scn از الحاق سویا به رقم pi , مزایایی را حتی در نرخ آلودگی بسیار پایین ارائه می‌دهد .


دارویی برای درمان وسواس فکری مکانیزم جدید شیزوفرنی زنان جوان دیابتی فرد افسرده بستری شود؟ تاثیر تحریک امواج دلتا در بهبود عملکرد مغز مقاومت ژنوتیپ های سویا


سهم : داستان کامل هر فنر , دریچه کوچک و خیز و خیز بر روی نزدیک‌ترین ریشه سویا به تغذیه . قبل از اینکه کشاورزان از آلودگی زیر زمین مطلع باشند , نماتد سیستی سویا آرام شروع به تخریب عملکرد سویا می‌کند .

خوشبختانه پرورش دهندگان ارقام سویا را با مقاومت ژنتیکی به نماتد شناسایی کرده‌اند و از آن‌ها برای ایجاد ارقام مقاوم جدید استفاده کرده‌اند . همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید , هنگامی که scn در خاک یک‌سان است عملکرد ارقام مقاوم بیشتر از ارقام حساس می‌باشد . اما تا کنون مشخص نشده است که آیا این مزیت در نرخ حمله به scn کاهش داشته‌است یا خیر.

" دانشگاه ایلینوی در حال سازماندهی یک برنامه آزمایشی منطقه‌ای از خطوط آزمایشی آزمایشی سویا از طریق سرمایه‌گذاری در هیات سازمان ملل است . در دهه گذشته , ما اطلاعات مربوط به عملکرد زراعی , شامل عملکرد , و همچنین داده‌های مربوط به مقاومت خطوط و همچنین فشار scn را جمع‌آوری نمودیم . یک مجموعه داده عظیم از این تست‌ها ساخته شده‌است . "

محققان با نگاه کردن به سال‌ها جمع‌آوری داده‌ها از سایت‌های اینترنتی در غرب میانه , دریافتند که حتی در سطوح پایین آلودگی , مزیتی برای مقاومت به scn وجود دارد . در محیط‌های با حمله به scn , این تیم شواهدی از پسار عملکرد را مشاهده کرد که در آن ارقام مقاوم اندکی کم‌تر از گونه‌های حساس بودند .

ما در غرب میانه حداقل نوعی حمله داریم . در اغلب موارد , توجیه کمی در کاشت ارقام حساس برای جلوگیری از آن وجود دارد . مهم‌ترین منبع مقاومت scn از الحاق سویا به عنوان pi است . مشهور است که scn در توانایی خود برای غلبه بر مقاومت در برابر مقاومت در مید وست در حال افزایش است . محققین در پی پاسخ گویی به این مساله بودند که با وجود افزایش فشار از نماتدهای جدا شده , امکان تولید محصولات با بازده بالا وجود دارد .

با استفاده از همان مجموعه داده بزرگ , محققان دریافتند که این ارقام هنوز مقاومت متوسط کافی برای تولید محصول خوب فراهم می‌کنند . ما برای من پیامی برای جامعه سویا داریم که آسمان سقوط نکرده است , این مقاومت به طور متوسط در اکثر زمینه‌ها خوب کار می‌کند .

ما در مورد سایر منابع مقاومت مانند پکن و پکن , انتخاب‌های بهتری در زمینه‌هایی داریم که scn قادر به غلبه بر مقاومت در سطح بالایی است. اما او همچنین اشاره می‌کند که یافتن آن ارقام دشوارتر است .

ان پیشنهاد می‌کند : " کشاورزان باید سویا را با یک محصول غیر میزبان مانند ذرت و همچنین در صورت امکان , با واریته‌های سویا که مقاومت به scn از منابع جایگزین دارند , تغییر دهند. "

در این مقاله اثر مقاومت به نماتد سیستی سویا بر عملکرد سویا مورد بررسی قرار گرفته‌است . این تحقیق توسط هیات‌مدیره سویا انجام شد .


نقش نورون ها در ایمنی بدن مسدود پروتیین آلزایمر مغز در هنگام مرگ بیولوژی سرطان سینه مشاوره تربیت فرزند و مشکلات مشاوره کودکان نکات روانشناسی اطفال


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.