روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

غافلگیری خشم و انزجار

فیلم Emoji ، که در آن شخصیت به جای آن که به او سپرده شود ، احساسات مختلفی را بیان می‌کند ، ممکن است چیزی درست کرده باشد . یک مطالعه جدید ، یک فرض طولانی در روانشناسی را به چالش می‌کشد که بیشتر احساسات انسانی در دسته‌های جهانی شادی ، ناراحتی ، خشم ، غافلگیری ، ترس و انزجار قرار می‌گیرند .
اشتراک :
داستان کامل
یک نقشه تعاملی ، ارتباط بین دسته‌های مختلف احساسات را نشان می‌دهد .
اعتبار : با کسب اجازه از آلن Cowen
فیلم Emoji ، که در آن شخصیت به جای آن که به او سپرده شود ، احساسات مختلفی را بیان می‌کند ، ممکن است چیزی درست کرده باشد .
یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، یک فرض طولانی در روانشناسی را به چالش می‌کشد که بیشتر احساسات انسانی در دسته‌های جهانی شادی ، ناراحتی ، خشم ، غافلگیری ، ترس و انزجار قرار می‌گیرند .


با استفاده از مدل‌های آماری جدید برای تجزیه و تحلیل پاسخ‌های بیش از ۸۰۰ مرد و زن برای بیش از ۲۰۰۰ کلیپ ویدیویی انگیزشی ، محققان برکلی ۲۷ گروه متمایز از احساسات را شناسایی کرده و یک نقشه چند بعدی و تعاملی برای نشان دادن چگونگی ارتباط آن‌ها ایجاد کردند .
یافته‌های آن‌ها این هفته را در نسخه اولیه مجموعه مقالات مجله آکادمی علوم ملی منتشر کردند .
Dacher keltner ، نویسنده ارشد دانشگاه برکلی ، استاد روان‌شناسی دانشگاه برکلی و متخصص در زمینه علوم ، گفت : " ما دریافتیم که ۲۷ بعد متمایز ، نه شش ، برای توضیح روش صدها نفر که در واکنش به هر ویدیو احساس شده‌اند ، ضروری است . "
علاوه بر این ، در مقابل این تصور که هر ایالت احساسی یک جزیره است ، این مطالعه نشان داد که " شیب‌های ملایم احساسات بین ، ترس و آرامش ، ترس و اندوه ، و سرگرمی و ستایش وجود دارد ."
الن کوئن ، نویسنده اصلی مطالعه ، گفت : " ما خوشه‌های متناهی از احساسات را در نقشه می‌گیریم ، زیرا همه چیز به هم پیوسته‌است .
وی افزود : " امید ما این است که یافته‌های ما به دانشمندان و مهندسین دیگری کمک کند تا به طور دقیق‌تر حالات هیجانی که زمینه‌ساز حالات روحی ، فعالیت مغزی و سیگنال‌های expressive هستند را درک کنند ، که منجر به بهبود درمان‌های روانی ، درک پایه مغز از احساسات و فن‌آوری پاسخ به نیازهای عاطفی ما می‌شود ."
برای این مطالعه ، گروه متنوعی از ۸۵۳ مرد و مرد به اینترنت رفت تا نمونه‌برداری تصادفی از ویدیو ۵ تا ۱۰ ثانیه‌ای را مشاهده کنند که قصد داشتند طیف وسیعی از احساسات را بیدار کنند .
تم‌ها از کلیپ ‌های ویدیویی ۲، ۱۸۵ - - جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف آنلاین برای مطالعه - شامل تولدها و نوزادان ، عروسی‌ها و پیشنهادها ، مرگ و رنج ، اعمال جنسی ، بلایای طبیعی ، بلایای طبیعی ، طبیعت حیرت‌آور و دست دادن ناشیانه بودند .
سه گروه جداگانه از شرکت کنندگان در مطالعه ، توالی ویدئو را تماشا کردند و پس از مشاهده هر فیلم ، یک کار گزارش دهی را به اتمام رساندند . گروه اول به آزادی واکنش احساسی خود را نسبت به هر یک از ۳۰ کلیپ ویدئویی گزارش داد .
کوئن گفت : " پاسخ‌های آن‌ها یک مجموعه غنی و جزئی از حالات احساسی را منعکس می‌کرد ، از نوستالژی به احساس احساس می‌کرد .
گروه دوم هر فیلم را با توجه به این که چگونه آن‌ها را به شدت تحسین ، ستایش ، تحسین ، اضطراب ، اضطراب ، اضطراب ، اضطراب ، اضطراب ، اضطراب ، اضطراب ، دل‌تنگی ، لذت ، احساس آسودگی ، عشق ، لذت ، لذت ، لذت جنسی ، اشتیاق ، همدردی ، همدردی و پیروزی در رده دوم قرار داد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.