روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

ایفا

زیست شناسان در موسسه ملی زیست‌شناسی پایه و موسسه بیو شیمیایی Molecules ( ITbM ) در دانشگاه Nagoya کشف کرده‌اند که RNA non طولانی تغییرات فصلی در واکنش استرسی را در ماهی medaka تنظیم می‌کند . نتایج این مطالعه در تکامل اکولوژی زیستی طبیعت گزارش شده‌است .
در مناطق معتدل ، محیط بسته به فصل گرما در نوسان است و حیواناتی که در این مناطق زندگی می‌کنند با این محیط در حال تغییر سازگار می‌شوند . یک گروه تحقیقاتی از موسسه ملی بیولوژی و دانشگاه Nagoya در ژاپن از مکانیزم اساسی تغییرات فصلی در واکنش استرسی پرده برداشت .
اگرچه ارسطو فیلسوف یونانی تغییرات فصلی در رفتار حیوانات را در تاریخ " تاریخ حیوانات " توصیف کرد ، مکانیسم‌های اساسی آن‌ها هنوز مشخص نیست . در طول فصول پرورش ، حیوانات واکنش‌های استرس مانند رفتار خود - محافظ و گریز را هنگام مواجهه با وضعیت‌های بالقوه خطرناک مانند شکار ، رقابت interspecific و آب و هوای نامساعد نشان می‌دهند . این رفتارها نسبت به حیوانات برای زنده ماندن در محیط‌های متغیر حیاتی هستند . به منظور بررسی تغییرات فصلی در واکنش‌های استرس ، گروه تحقیقاتی medaka ، ماهی کوچک ساکن مزارع و جریان‌های برنج را مورد بررسی قرار داد . Tomoya Nakayama ، دانشجوی دکترا ، گفت : " ما تحلیل بیان ژنی ژنوم را در طول انتقال از روز کوتاه به شرایط روز طولانی بررسی کردیم و ژن‌های تنظیم‌شده را شناسایی کردیم ."
محققان در میان ژن‌های منظم تنظیم‌شده ، بر روی یک RNA - طولانی ، long طولانی ( lncRNA ) ، LDAIR ( antisense long - intronic - ) تمرکز کردند ، که بیان موزون robust تنها تحت شرایط روز طولانی القا شده بود . lncRNA به عنوان transcripts بیش از ۲۰۰ نوکلئوتید تعریف می‌شوند که به پروتیین ترجمه نشده اند . اگرچه مطالعات اخیر نشان داد که تعداد زیادی از lncRNA ها به عنوان ژن‌های کد کننده پروتیین در ژنوم ما وجود دارند ، اهمیت کاربردی بیشتر lncRNA ناشناخته باقی می‌ماند .
با استفاده از تکنیک ویرایش از ژنوم ، گروه تحقیقاتی LDAIR knockout medaka را برای درک عملکرد آن ایجاد کرده‌است . در نتیجه ، مشخص شد که LDAIR یک محله ژن از جمله گیرنده هورمون آزاد کننده corticotropin ۲ ( CRHR۲ را تنظیم می‌کند . هورمون آزاد سازی هورمون آزاد و گیرنده‌های آن ، CRHR۱ و CRHR۲ به عنوان واکنش‌های استرس زا شناخته می‌شوند . علاوه بر این ، پس از انجام تجزیه و تحلیل رفتاری ، تایید شد که LDAIR بر رفتارهای self مرتبط با استرس تاثیر می‌گذارد .
پروفسور Yoshimura ، رهبر این گروه تحقیق ، گفت : " برای مقابله با تغییرات فصلی در محیط ، حیوانات اغلب رفتار خود را تطبیق می‌دهند . مطالعات اخیر در رابطه با گیاهان همچنین گزارش کرده‌اند که lncRNAs منظم تنظیم‌شده، photomorphogenesis ، cotyledon greening و flowering را تنظیم می‌کنند. اگرچه دنباله‌های of حفظ نمی‌شوند ، به نظر می‌رسد که lncRNA نقش مهمی را در میان گونه‌ها در مکانیسم انطباق با تغییرات فصلی در محیط ایفا می‌کنند .
از آسیب طناب نخاعی به بازیابی
یک نقش اساسی برای بازخورد نورونی از پایین محل آسیب
تاریخ :
۸ آوریل ۲۰۱۹
مبدا :
VIB ( موسسه Flanders برای بیوتکنولوژی )
خلاصه :
آسیب طناب نخاعی ، ارتباط بین مغز و نخاع را قطع می‌کند و کنترل را بر بخشی از بدن مختل می‌کند . مطالعه مکانیسم‌های بازیابی ، یک پژوهشگر دریافت که نوع خاصی از بازخورد نورونی از سایت‌های زیر آسیب نقش حیاتی در بهبود اولیه ایفا می‌کند و برای حفظ عملکرد موتور دوباره عمل می‌کند .
منبع سایت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.