روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

فعالیت

بخش‌های بزرگ‌تر منجر به خوردن بیش از حد کودکان پیش‌دبستانی می‌شوند

تاریخ :

آوریل ۲۰۰۹

منبع :

پن استیت

خلاصه :

محققان دریافتند که در زمان استفاده از غذای معمولی یا اسنک , کودکان پیش‌دبستانی غذای بیشتری مصرف می‌کنند .

بنا به گفته محققان ایالت پن , ممکن است کودکان پیش‌دبستانی در برابر بخش‌های بزرگی از غذاهای روزانه که قبلا ً فکر می‌کردند , خوب نباشند .

در یک مطالعه , محققان بررسی کردند که آیا کودکان بین سنین ۳ و 5 مستعد تاثیر اندازه سهم هستند - - تمایل مردم به خوردن بیشتر وقتی که بخش‌های بزرگ‌تر سرو می‌شوند .

آن‌ها دریافتند که زمانی که بخش بزرگ‌تری از غذاهای معمولی و یا اسنک سرو می‌شود , کودکان با وزن و کالری بیشتر غذا می‌خورند .

یک دانشجوی دکتری در علوم غذایی , گفت که این یافته‌ها - که اخیرا ً در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده‌است - نشان می‌دهد که مراقبان باید توجه نزدیک به مقدار غذا که به آن‌ها خدمت می‌کنند و همچنین تنوع مواد غذایی را بپردازند .

او گفت : " تعریف بخش‌هایی که برای همه کودکان پیش‌دبستانی مناسب هستند دشوار است , زیرا نیازهای کالری آن‌ها به دلیل تفاوت در ارتفاع , وزن و سطح فعالیت متفاوت است . " " اما این ایده خوبی است که به نسبت غذاهایی که در آن‌ها خدمت می‌کنید , با میوه‌ها و سبزیجات که نیمی از بشقاب را پر می‌کنند و با بخش‌های کوچک‌تر غذاهای پر کالری که در راهنمای تغذیه usda توصیه می‌شود , نگاه کنید . "

باربارا رولز , هلن آ . رئیس آزمایشگاه و مدیر آزمایشگاه برای مطالعه رفتار انسانی در ایالت پن , اضافه کرد که نتایج همچنین نشان می‌دهد که تاثیر اندازه - اندازه می‌تواند از نظر راهبردی توسط مراقبین مورد استفاده قرار گیرد تا به کودکان کمک کند تا میوه و سبزیجات بیشتری بخورند .

رول گفت : " جنبه مثبت این است که می‌توانید از اثر اندازه سهم به صورت استراتژیک استفاده کنید , برای مثال با خوردن بخش‌های بزرگ‌تر میوه و سبزیجات برای افزایش مصرف آن‌ها . " شما هم چنین می‌توانید در شروع غذا یا به عنوان اسنک خدمت کنید . وقتی غذاهای دیگری وجود ندارند که با آن‌ها رقابت کنند , ممکن است بچه‌ها آن‌ها را بخورند . "

او گفت که در حالی که مشخص شده‌است که بزرگسالان در طول زمان بیشتر غذا می‌خورند , برخی محققان تصور می‌کردند که کودکان جوان می‌توانند احساس کنند که چقدر کالری از غذا نیاز دارند و عادات غذایی خود را تنظیم می‌کنند . "

مطالعات قبلی این تئوری را با نگاه کردن به عادات غذایی کودکان در یک وعده غذایی یا در طول یک روز آزمایش کرده‌اند . اما او گفت که ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا سه یا چهار روز طول بکشد تا خودتنظیمی وارد شود و بنابراین او و دیگر محققان می‌خواستند تاثیر اندازه سهم کودکان را در عرض پنج روز بررسی کنند .

محققان کودکان را بین سنین ۳ و 5 سال از مراکز مراقبت از کودکان در محوطه پارک دانشگاه برای مطالعه پنج روزه استخدام کردند . تمام غذاها و وعده‌ها برای کودکان تهیه شد , که در طول یک دوره ۵ روزه نیازهای برنامه غذایی کودک و بزرگ‌سال را دریافت کردند - - و در طول یک دوره دیگر , بخش‌هایی که به اندازه 34 / 9 درصد افزایش یافت .

وی گفت : " در بخش بزرگ‌تر , ما می‌خواستیم به اندازه بخشی که کودکان ممکن است در زندگی روزمره خود با آن روبرو شوند , خدمت کنیم . " برای مثال , به جای گرفتن چهار قطعه مرغ , آن‌ها شش برابر خواهند شد . "

در طول هر دو دوره پنج‌روزه , به بچه‌ها اجازه داده می‌شد تا حد زیادی غذا یا خوراکی بخورند . بعد از آن که بچه‌ها غذا خوردند , ته‌مانده غذاها برای اندازه‌گیری میزان مصرف هر کودک وزن شد .

علاوه بر این , هر کودک یک شتاب‌سنج را در طول هر پنج روز برای اندازه‌گیری میزان فعالیت خود به کار می‌برد و محققان قد و وزن آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کردند .

منبع سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.