روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

در نتیجه دین می‌تواند به مردم کمک کند ، که نیازمند اسرار آمیز و نمادین ، در فرآیند of - تبدیل شدن به خود فرد هستند . برخی از نوشته‌های یونگ به توضیح برخی از نمادهای کهن اختصاص دارد و کار او در اساطیر تطبیقی ، تاریخ کیمیاگری ، و دیگر حوزه‌های مشابه نگرانی در تحریک تحقیقات سایر علمای علاقه‌مند تاثیر زیادی داشته‌است . بنابراین ، دایره Eranos ، گروهی از اندیشمندان در دور رهبری یونگ ، به طور قابل‌توجهی به تاریخ ادیان کمک کرده‌است . Associated با این دایره از محققان ، Mircea Eliade ، مورخ برتر فرانسوی - فرانسوی مذهب ، و مورخ Hungarian - سوییسی of Kerenyi ( ۱۸۹۷ - ۱۹۷۳ ) بوده‌است . این جنبش یکی از عوامل اصلی در احیای مدرن علاقه به تحلیل افسانه بوده‌است .

محقق آمریکایی ، اریک فروم ( ۱۹۰۰ تا ۸۰ ) نظریه فروید را تغییر داد و یک حساب پیچیده‌تر از وظایف دین به وجود آورد . بخشی از این تغییر در حال مشاهده عقده ادیپ است که براساس تمایلات جنسی آنچنان که تمایل بسیار عمیق ‌تری دارد - یعنی ، تمایل کودکانه برای باقی ماندن به حمایت از ارقام . مذهب درست ، در برآورد فروم ، می‌تواند در اصل ، بالاترین استعدادهای فردی را پرورش دهد ، اما مذهب در عمل به نوعی عصبی شدن تبدیل می‌شود . به گفته فروید ، مذهب طرفدار استبداد ناکارآمد بوده و بشر را از خود منحرف کرده‌است .

مطالعات دیگر

جدای از کار یونگ ، تلاش‌های متعددی برای ارتباط دادن تئوری روان‌کاوی با مواد قیاسی وجود داشته‌است . بنابراین ، انسان‌شناس انگلیسی ، میر fortes ، در ادیپ و شغل در غرب آفریقا ، عناصر ترکیبی از فروید و دورکیم ، و G.M. Carstairs ( یک روان‌شناس بریتانیایی ) ، در دو بار متولد شده، در عمق ساکنان یک شهر هندی از دیدگاه روان‌کاوی و با اشاره ویژه به اعتقادات و شیوه‌های مذهبی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. مایکل Argyle ، یک روانشناس بریتانیایی دیگر ، از جمله تلاش‌های سیستماتیک برای ارزیابی شواهد تئوری‌های مختلف رفتار مذهبی است .

مقدار مشخصی از کار تجربی در رابطه با اثرات مدیتیشن و تجربه عرفانی - و همچنین در رابطه با حالت‌های " بالاتر " آگاهی از مواد مخدر نیز انجام شده‌است . بررسی واکنش‌های مذهبی به عنوان هم‌بسته با تیپ‌های شخصیتی مختلف ، حوزه دیگری از تحقیق است ؛ و روان‌شناسی رشد مذهب که عمدتا ً تحت‌تاثیر روانشناس فرانسوی جین Piaget ( ۱۸۹۶ - ۱۹۸۰ ) است ، نقش مهمی در تئوری آموزشی در آموزش دین ایفا کرده‌است . با این حال ، بسیاری از محققان بر این عقیده اند که کاره‌ای بیشتری باید انجام شود تا نتایج در روانشناسی مذهب دقیق‌تر شود ، و همچنین به دلایلی که مشخص نیست ، افراد بسیار کمی به این حوزه نگران هستند ، که پس از طوفانی از فعالیت در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم ، در حالت تعلیق قرار دارد .

فلسفه دین

نگرانی‌های فلسفه دین

دامنه فلسفه دین تا حدودی در قرن گذشته تغییر کرده‌است و نیمه - که در آن زمان به عنوان یک شاخه مجزا از فلسفه شناخته شده‌است . ماهیت آن ، همان طور که معمولا ً در فلسفه وجود دارد ، برای بحث باز است . با این حال ، سه گرایش اصلی می‌تواند ذکر شود : ( ۱ ) تلاش برای تحلیل و توصیف ماهیت دین در چارچوب دیدگاه کلی جهان ؛ ( ۲ ) تلاش برای دفاع یا حمله به موقعیت‌های مختلف مذهبی برحسب فلسفه ؛ و ( ۳ ) تلاش برای تحلیل زبان مذهبی .

منبع سایت بریتانیایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.