روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کاره‌ای بعدی که در طول این دوره آماده شدند عبارت بودند از : " قدیمی‌ترین اسناد نژاد بشر " ) بر روی آثار باستانی عبری و آثار وی . دو اثر مهم , مقاله او در مورد شکسپیر و " ای یو کی ای " بود که سروده‌ای مربوط به آوشن و سروده‌ای مردم باستانی را تغییر می‌دهند . همانطور که هردر در بیان آثار شکسپیر و (هوهر ) نشان داد , در بیان شفاهی حقیقی , تا به حال جنبه‌های پنهان زندگی انسان با فضیلت کارکرد خلاقانه زبان آشکار می‌شود . او نوشت : " شاعر خالق ملت در اطراف اوست , او به آن‌ها دنیایی می‌دهد که ببینند و روح خود را در دست دارد تا آن‌ها را به آن دنیا هدایت کند . " توانایی شعری حفظ خاصی از تحصیل نیست ; به عنوان " زبان مادری انسان " ( hamann ) , به ظاهر در عالی‌ترین درجه خلوص و قدرت هر ملت به چشم می‌خورد . برای هردر , این توانایی توسط عهد قدیم , آثار هومر , و هومر به اثبات رسید ; از این رو , علاقه هردر به بازیابی ترانه‌های کهن آلمانی و توجه او به شعر و اساطیر نورس , به کار ترجمه و زبان مارتین لوتر .

روان‌شناسی مذهب :

مطالعه روان‌شناسی مذهب شامل جمع‌آوری و طبقه‌بندی داده‌ها و ساخت و آزمایش انواع مختلف توضیحات است . فعالیت قبلی با پدیدار شناسی دین همپوشانی دارد , بنابراین تا حدی یک تصمیم اختیاری است که در آن فرد باید شامل مطالعات توصیفی تجربه دینی و موضوعات مرتبط باشد .

مطالعات روانشناسی

در میان بررسی‌هایی که توسط روانشناسان انجام شد , انواع تجربه دینی توسط فیلسوف آمریکایی و روانشناس آمریکایی ویلیام جیمز بود که در آن سعی در توضیح تجربیات از قبیل تبدیل از مفهوم تهاجم از ضمیر ناخودآگاه داشت . به دلیل روشنی سبک و تمایز فلسفی او , کار تاثیر ماندگاری داشته‌است , هر چند که به چند روش و نمونه‌های او از انتخاب نسبتا ً محدود افراد , تا حد زیادی در حوزه مسیحیت پروتستان است . این امر به یک مشکل مکرر - مرتبط کردن روان‌شناسی فردی با نهادها و نمادهای فرهنگ‌ها و سنن مختلف اشاره دارد .

جیمز اچ . , 2 . او در مطالعه روانشناختی مذهب کوشید تا تجربیات عرفانی و فیزیولوژیکی را از لحاظ روانی و فیزیولوژیکی در نظر بگیرد . او به شدت برای یک رفتار طبیعی دین استدلال کرد که اگر روانشناسی مذهبی باید به صورت علمی بررسی شود لازم است . با این حال , برخی استدلال کرده‌اند که روانشناسی در اصل بی‌طرف است , نه تایید و نه رد باور در متعالی . با این حال اکثر محققان این مساله را یک مساله فلسفی پیچیده می‌دانند که فراتر از روان‌شناسی است .

در میان کسانی که تلاش کرده‌اند یک طبقه‌بندی دقیق از تجربیات عرفانی داشته باشند , اما نه لزوما ً از دیدگاه علمی - روانشناسی , باید از دانشمند انگلیسی , اولین آندره آندره , استفاده کرد . اخیرا , اکتشافات سیستماتیک ( با در نظر گرفتن عرفان شرقی نیز انجام شده‌است ) . چکیده فارسی: رودولف اتو در تبیین ماهیت تجربه مینوی خرد از اهمیت خاصی برخوردار بود و همچنین در توصیف و طبقه‌بندی انواع آیین‌های کهن , تصرف روح و پدیده‌های مشابه , کاره‌ای علمی فراوانی انجام شده‌است .

منبع سایت بریتانیایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.