روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

تحولات در تحلیل زبانی و شاخه‌های آن‌ها

مشارکت مهم , که در اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز شد , توسط نظریه منطقی اتریشی - آمریکایی کورت گودل و دیگران به تحلیل منطقی زبان انجام شد . چارلز موریس , یک عملگرا در ارتباط با تحلیل زبانی , سه بعد نشانه‌شناسی ( مطالعه کلی علایم و نشانه‌ها ) : نحو , معناشناسی , و کاربردشناسی ( رابطه نشانه‌ها با کاربران و شرایط کاربرد آن‌ها ) را بیان کرده‌است . مطالعات نحوی , که مربوط به شکل‌گیری و تحول زبان زبان است ( ویژگی‌های ساختاری صرفا ً ساختاری آن ) , به زودی با توجه به قواعد طراحی و حقیقت , به مصرف مکمل نیاز دارد . معناشناسی , به شدت صوری , سرچشمه آن را به آلفرد وگنر , یکی از اعضای برجسته مکتب لهستان , مدیون بود , و سپس به شکلی منطقی و کاربردی به مشکلات معنا و ضرورت تبدیل شد . همان طور که ویتگنشتاین قبلا ً نشان داده بود , حقیقت ایجاب می‌کرد که به سادگی تحت همه شرایط قابل‌تصور , درست باشند . از این رو , صدق ازلی اصول هویت ( که معادل خود اوست ) , و از میان طرد شده ( هر دو صدق یا کذب بودن ) , نتیجه آشکاری از قواعدی است که براساس آن فیلسوف از آن استفاده می‌کند . به طور کلی , پرسش‌های مربوط به معانی کلمات یا نمادها , با بیان نحوی و معنایی که از آن‌ها استفاده می‌شود , بیشتر به آن پاسخ می‌دهند .

دو مکتب فکری متفاوت از این دیدگاه اساسی نشات‌گرفته است : فلسفه " زبان معمولی " - برگرفته از ویتگنشتاین , به ویژه در آثار بعدی او , و ( پیروی از او ) که در جهات مختلف توسط واقع‌گرایی , آستین آستین , جان عقل و دیگران توسعه داده می‌شود و اساسا ً به عنوان بازسازی منطقی در نظر گرفته می‌شود . در فرآیند تحلیل زبان - زبان , تلاش می‌شود تا راه‌هایی را که افراد عموما ً خود را ابراز می‌کنند , ردیابی کند . به این ترتیب بسیاری از پیچیدگی‌ها و ابهاماتی که در بسیاری از ابهامات و پیچیدگی‌های فلسفی وجود دارد , از سو استفاده از سو استفاده‌ها و انحراف زبانی به وجود می‌آیند . ( لوئیس کارول قبلا ً برخی از این اتفاقات عجیب را با رفتار عجیب و غریب الیس در سرزمین عجایب پیش‌بینی کرده بود . در مورد تمایز آشکار بین زبان ( و همه نمادهای مختلف آن ) که هدف تحلیل نامیده می‌شود , زبان شی نامیده می‌شود , و اینکه در آن تحلیل فرمول‌بندی می‌شود , به آن موسوم است. در صورت نیاز و بارور شدن, این فرآیند می‌تواند تکرار شود . ~~~ در این صورت , این فرآیند می‌تواند به صورت یک شی بدون خطر تبدیل شود .

با کمک مفاهیم معنایی , یک سردرگمی قدیمی در تئوری دانش می‌تواند حل شود . اثبات گرایان اغلب تمایل دارند شرایط واقعی یک بیانیه را با شواهد تایید کننده آن بیان کنند , روندی که منجر به رفتارهای عجیب و غریب و غیر از جمله اظهاراتی شده‌است که معانی اظهارات درباره رویداده‌ای گذشته شامل شواهد ( آینده آینده ) آن‌ها می‌شود . واضح است که اشیا - هدف یا مدلول چنین اظهاراتی رویداده‌ای گذشته‌است . بنابراین , معنای یک بیانیه تاریخی شرایط واقعی آن است , شرایطی که اگر بیانیه تاریخی درست باشد , باید به دست آید .

منبع سایت بریتانیایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.