روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

آیا یادگیری و یادگیری وجود دارند ?

منبع :

باب

خلاصه :

ما می‌دانیم که خواب به ما کمک می‌کند تا دانش کسب‌شده در طول روز را یکپارچه کنیم . اما آیا می‌توانیم هنگام خواب چیزهای جدیدی یاد بگیریم ? با قرار دادن سوژه‌ها برای تحریک مکرر شنوایی , یک تیم از محققان نشان داده که مغز قادر به یادگیری چنین الگوهای صدایی در طول مراحل خواب خاص است .

توانایی مغز انسان برای یادگیری شگفت‌آور است : حتی اگر تکرار شود , حتی صدای بی‌معنی را به خاطر بسپارد . از این رو , یک الگوی نویز سفید مانند آنچه که توسط رادیو تولید می‌شود , زمانی که نمی‌تواند هر ایستگاه را انتخاب کند, تنها چند بار شنیده می‌شود . شنونده حتی نیازی به توجه ندارد .

محققان این نوع تحریک شنوایی غیرفعال را انتخاب کردند - - مخصوصا ً برای افرادی که خواب هستند - - برای کشف ارتباط بین یادگیری و خواب . آن‌ها داوطلبانه در معرض صداهایی بودند که صداهای تکراری را وارد می‌کردند و سپس فعالیت مغزی آن‌ها را با استفاده از الکتروانسفالوگرافی ردیابی می‌کردند . از آنجا که مغز به صداهای ناآشنا و ناآشنا نسبت به صداهای آموخته‌شده واکنش نشان می‌دهد , تحلیل عاملی می‌تواند به محققان نشان دهد که آیا صدایی شنیده شده‌است یا زمانی که سوژه بیدار نباشد .

تجزیه و تحلیل فعالیت مغز در افراد در هنگام خواب و واکنش‌های رفتاری آن‌ها بعد از بیدار شدن نشان داد که این صداها در طول خواب rem و خواب n2 شنیده می‌شود . این یافته‌ها نشان می‌دهد که مغز ما قادر به یادگیری در این دو مرحله خواب است . و در واقع , در طول هر دو مرحله , حتی اگر آن‌ها از نظر فعالیت مغزی بسیار متفاوت باشند , نشان داده شده‌است که مغز می‌تواند اطلاعات پیچیده را پردازش کند , چه درونی یا بیرونی . با این حال , در حالی که تحقیقات قبلی در مورد انسان و حیوانات دیگر نشان داده‌است که انواع خاصی از یادگیری مانند شرطی‌سازی , می‌تواند در طول خواب رخ دهد , این مطالعه نشان می‌دهد که ما همچنین می‌توانیم نمایش‌های جدید و اشیا ( در اینجا اشیا شنیداری ) را به هنگام چرت حفظ کنیم .

این مطالعه همچنین اطلاعات جدیدی در مورد خواب عمیق ارائه کرد ( مرحله n3 ) . محققان تنها نقطه مقابل را در طول این مرحله خواب کشف کرده‌اند : صداهایی که پیش از این در طول خواب n2 آموخته‌شده یا فراموش شده‌اند , گویی از حافظه پاک شده‌اند . علاوه بر این, افراد پس از بیداری , این صداها را حتی سخت‌تر از یادگیری کامل می‌دانند .

این یافته‌ها از این ایده حمایت می‌کنند که خواب عناصر n2 و rem طرفدار انعطاف‌پذیری مغزی و تثبیت حافظه فعال هستند , در حالی که به نظر می‌رسد n3 وظیفه ضروری تخلیه حافظه را انجام می‌دهند که در غیر این صورت روز بعد تجمع می‌یابد . این نتایج جدید مهم هستند زیرا می‌توانند دو نظریه را در مورد کارکرد خواب در حافظه تطبیق دهند که اغلب متناقض به نظر می‌رسند : فرد به عنوان زمانی برای تحکیم دانش کسب‌شده در طول روز , خواب می‌بیند ; دیگری تصور می‌کند که غربال کردن اطلاعات لازم نیست . محققان در حال حاضر در شگفت هستند که مکانیسم‌های عصبی دقیق زمینه‌ساز این نقش دوگانه خواب در حافظه هستند .

این مقاله , موضوع مقاله‌ای است که در حوزه ارتباطات در طبیعت به چاپ رسیده‌است . ~~~ این پژوهش به صورت توصیفی - تحلیلی انجام شده‌است .

در طول خواب n2 , مغز می‌تواند اطلاعات خارجی را مدیریت کند ( داده‌های خارج از منابع خارجی ) , اما در درجه اول اطلاعات داخلی را در طول خواب rem و در خواب مدیریت می‌کند .

تحقیقات اخیر مربوط به یادگیری از طریق شرطی‌سازی نشان داده‌است که افراد خوابیدن هنگام مواجهه با بوهای نامطبوع بلافاصله پس از شنیدن صداهای خاص , نفس خود را نگه می‌دارند . وقتی آن‌ها بعدا ً با یک صدا مواجه می‌شوند - اما نه بوی ناخوشایند - آن‌ها دوباره نفس خود را نگه می‌دارند .

منبع سایت علم روز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.