روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

Zlatan Krizan ، استاد روانشناسی ایالت آیووا ، گفت که مطالعات دیگر ارتباط بین خواب و عصبانیت را نشان داده‌اند ، اما سوالاتی در مورد اینکه آیا فقدان خواب مقصر است یا اگر خشم مسئول اختلال خواب بود ، باقی می‌ماند . این تحقیق که در ژورنال روان‌شناسی تجربی منتشر شد : ژنرال ، پاسخ این سوالات را پاسخ می‌دهد و بینش جدیدی در توانایی ما برای سازگاری با شرایط آزار دهنده در زمان خستگی فراهم می‌کند .

" علی‌رغم گرایش‌ها معمول که تا حدی به شرایط آزار دهنده عادت داشتند - - یک پیراهن ناراحت و یا یک سگ با پارس سگ ، در واقع گرایشی به سمت افزایش عصبانیت و پریشانی را نشان می‌داد ، اساسا ً توانایی آن‌ها برای سازگاری با شرایط نا امید کننده در طول زمان را نشان می‌داد . Krizan گفت : " هیچ‌کس قبلا ً این را نشان نداده است."

شرکت کنندگان در مطالعه به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند : یکی از آن‌ها روتین خواب طبیعی خود را حفظ کرده و دومین خواب آن‌ها را با دو یا چهار ساعت در شب برای دو شب محدود کرد . کسانی که به طور متوسط حدود هفت ساعت در شب می‌خوابند ، در حالی که گروه محدود به حدود چهار ساعت و نیم در هر شب می‌رسد . Krizan گفت که تفاوت منعکس‌کننده از دست رفتن خواب است که ما بطور مداوم در زندگی روزمره تجربه می‌کنیم .

برای اندازه‌گیری عصبانیت ، Krizan و گرت Hisler ، یک دانشجوی دکترای روانشناسی در رشته روانشناسی ، به شرکت کنندگان مراجعه کرده بودند - - قبل و بعد از دستکاری خواب - تا محصولات مختلف را در حین گوش دادن به صدای قهوه‌ای ( شبیه صدای سم پاشی ) یا صدای سفید aversive ( شبیه به سیگنال ثابت ) ، به آزمایشگاه مراجعه کنند . Krizan می‌گوید هدف ایجاد شرایط ناخوشایند است که خشم را تحریک می‌کند .

Krizan گفت : " به طور کلی ، خشم نسبت به کسانی که به‌خواب‌رفته بودند بسیار بیشتر بود . وقتی خواب محدود شد ، مردم حتی بدون توجه به این صدا ، خشم بیشتری را گزارش کردند ."

تاثیر خواب فرد به خشم است

Krizan گفت که به خوبی مشخص شده‌است که کاهش خواب احساسات منفی مانند اضطراب و ناراحتی را افزایش می‌دهد و احساسات مثبت مانند شادی و اشتیاق را کاهش می‌دهد . او و Hisler این اثرات را به طور کلی درک می‌کنند تا به طور کلی رابطه بین خواب ، عصبانیت و احساسات را درک کنند . Krizan می‌گوید که آن‌ها کاهش خواب را به طور منحصر به فرد عصبانی پیدا کرده‌اند ، و در آن لحظه احساس منفی بیشتری ایجاد نمی‌کنند .

پژوهشگران همچنین بررسی کردند که آیا خواب‌آلودگی شخصی احساسات عمیق ‌تری نسبت به خشم را توضیح می‌دهد یا نه . Krizan گفت که Sleepiness ۵۰ درصد اثر آزمایشی محدودیت‌های خواب بر روی عصبانیت را شامل می‌شود و نشان می‌دهد که حس خواب‌آلودگی افراد ممکن است به این موضوع اشاره کند که آیا ممکن است عصبانی شوند یا خیر .

کار آینده

برای نشان دادن اینکه آیا شواهد تجربی موجود در آزمایشگاه به زندگی روزمره ادامه می‌یابد، Krizan و آنتونی میلر ، دانشجوی دکترای پزشکی ، در یک مطالعه جداگانه در مورد تجزیه و تحلیل داده‌ها از ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه کار می‌کنند که یک دفترچه خاطرات را برای یک ماه نگهداری می‌کنند . Krizan می‌گوید که هر روز دانش آموزان خواب خود را ثبت کرده و احساسات خود را ابراز کرده‌اند . نتایج اولیه نشان می‌دهند که دانش آموزان به طور مداوم عصبانیت بیشتری نسبت به آنچه که برای آن‌ها در روزهایی که کم‌تر می‌خوابند نسبت می‌دهند .

براساس نتایج به‌دست‌آمده ، Krizan و Hisler در حال جمع‌آوری داده‌ها برای آزمایش هستند اگر اتلاف خواب باعث رفتار پرخاشگرانه واقعی نسبت به دیگران شود .

چگونه از موسیقی به عنوان یک کمک خواب ممکن استفاده کنیم

پاسخ دهندگان بر این باورند که موسیقی ، خواب را تحریک می‌کند ، بلوک‌های داخلی و بیرونی را مسدود می‌کند .

مبدا :

PLOS

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید ، بسیاری از افراد از موسیقی در این امید استفاده می‌کنند که با مشکلات خواب مبارزه می‌کند .

براساس مطالعه‌ای که در روز ۱۴ نوامبر در ژورنال دسترسی آزاد به نام PLOS ONE از دانشگاه شفیلد ، انگلستان و همکارانش منتشر شد بسیاری از افراد از موسیقی در این امید استفاده می‌کنند که با مشکلات خواب مبارزه می‌کند . همانطور که توسط نویسندگان توضیح داده شد ، این اولین بررسی آنلاین در مورد استفاده از موسیقی به عنوان یک کمک خواب در جمعیت عمومی است .

منبع سایت علم روز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.