روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

در این مطالعه که امروزه در گزارش‌های علمی منتشر شده‌است , محققان ارزیابی کرده‌اند که وقتی نوزادان تازه متولد شده در طول حرکت سریع چشم اعضای خود را لگد می‌زنند ( عناصر نایاب ) , یافتن آن الگوی سریع که معمولا ً در نوزادان در نیم‌کره مرتبط دیده می‌شود .

برای مثال , حرکت دست راستش باعث می‌شود که بلافاصله پس از آن در قسمتی از نیم‌کره چپ مغز شروع به آتش‌سوزی کند . اندازه این نوزادان بزرگ‌تر در نوزادان نارس است که در آن سن معمولا ً در رحم هستند .

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که جنین در مراحل انتهایی بارداری - - سه‌ماهه سوم - به رشد نواحی مغزی که با ورودی حسی سر و کار دارند , کمک می‌کند و چگونگی رشد کودک را درک می‌کند . چند هفته است که این حرکت سریع توسط این حرکت بوجود می‌آید .

" حرکت خودبخودی و بازخورد متعاقب از محیط در طول دوره رشد اولیه برای نگاشت مناسب مغز در حیواناتی مانند موش‌ها ضروری است . در اینجا نشان دادیم که این ممکن است در انسان نیز صادق باشد .

کیمبرلی وایتهد ( علم اعصاب , فیزیولوژی و داروشناسی ) اظهار داشت : " ما فکر می‌کنیم که یافته‌ها تلویحات مهمی در ارائه محیط بهینه بیمارستان برای نوزادان دارد , به طوری که آن‌ها ورودی حسی مناسبی دریافت کنند . برای مثال , در حال حاضر روتین برای نوزادان " لانه‌ای " است - - این به آن‌ها این امکان را می‌دهد که وقتی اعضای بدنشان به داخل رحم می‌آیند یک سطح را احساس کنند .

همانطور که در طول خواب مشاهده کردیم , نتایج ما از مطالعات دیگر حمایت می‌کند که نشان می‌دهد خواب باید در نوزادان محافظت شود , برای مثال با کاهش اختلالات مرتبط با رویه‌های پزشکی ضروری . "

ضربان قلب نوزادان با استفاده از الکتروانسفالوگرافی اندازه‌گیری و ثبت شد . خواب فعال براساس مشاهدات جانبی حرکات سریع چشم , تنفس نامنظم و حرکات مکرر اندام , شناسایی شد .

تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . سن حاملگی تصحیح شده , اگر هنوز در رحم باشد , سن خود را در نظر می‌گیرد .

این پژوهش در قالب طرح بلوک‌های کامل تصادفی با سه تکرار انجام شد . ~~~ داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شدند . تایید اخلاقی از کمیته اخلاق پژوهش خدمات بهداشت ملی انجام شد .

کمبود خواب خشم را تشدید می‌کند, سازگاری با شرایط آزاردهنده را کاهش می‌دهد

منبع :

دانشگاه ایالتی آیووا

خلاصه :

با توجه به تحقیقات جدید , از دست دادن فقط دو ساعت خواب در شب , شما را عصبانی‌تر می‌کند . در حالی که نتایج ممکن است شهودی به نظر برسند , مطالعه یکی از اولین کسانی است که شواهدی ارائه می‌دهد که فقدان خواب باعث عصبانیت می‌شود . این تحقیق همچنین بینش جدیدی در مورد توانایی ما در تنظیم شرایط آزار دهنده در زمان خسته ارائه می‌دهد .

از دست دادن تنها چند ساعت خواب در شب , شما را عصبانی‌تر می‌کند , به خصوص در موقعیت‌های خسته‌کننده . در حالی که نتایج ممکن است شهودی به نظر برسند , مطالعه یکی از اولین کسانی است که شواهدی ارائه می‌دهد که فقدان خواب باعث عصبانیت می‌شود .

پروفسور روانشناسی در ایالت آیوا می‌گوید که مطالعات دیگر ارتباط بین خواب و خشم را نشان داده‌اند , اما پرسش‌هایی در رابطه با اینکه آیا کمبود خواب مقصر است یا اینکه خشم مسئول اختلال خواب است باقی مانده‌است . این تحقیق که در مجله روانشناسی تجربی منتشر شده‌است , به طور کلی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و بینش جدیدی در مورد توانایی ما در تنظیم شرایط آزار دهنده در زمان خسته ارائه می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.