روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

محققان در اولین بررسی بین‌المللی مطالعات در مورد تجزیه و تحلیل این که آیا یک جغد بیدار کننده زود از خواب بیدار می‌شود یا یک جغد شب می‌تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد، شواهد رو به رشدی از شواهد نشان داده‌اند که حاکی از افزایش خطر ابتلا به سلامت بیمار در افراد با اولویت عصرگاهی است زیرا آن‌ها الگوهای غذایی نامنظم بیشتری دارند و غذاهای ناسالم بیشتری مصرف می‌کنند .

یافته‌ها در پیشرفت‌ها در تغذیه امروز ( جمعه ۳۰ نوامبر ) گزارش شده‌اند .

بدن انسان در یک چرخه ۲۴ ساعته که توسط ساعت داخلی ما تنظیم می‌شود و به عنوان ریتم شبانه‌روزی شناخته می‌شود ، اداره می‌شود . این ساعت داخلی وظایف فیزیکی زیادی را تنظیم می‌کند ، از جمله می‌توان به شما گفت چه موقع غذا بخورید ، بخوابید و بیدار شوید . An individual's به افرادی که ترجیح می‌دهند زود بیدار شوند و یا دیر یا زود بخوابند ، منجر می‌شود .

محققان دریافتند که شواهدی در حال ظهور از مطالعات مرتبط با شرایطی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ به افرادی که عصر evening دارند - - اولویت طبیعی برای عصرها است .

افرادی که بعداً به رختخواب می‌روند رژیم غذایی unhealthier دارند و الکل ، شکر ، نوشیدنی‌های caffeinated و فست فود را نسبت به risers اولیه مصرف می‌کنند . آن‌ها به طور مداوم الگوهای غذایی نامنظم بیشتری را گزارش می‌دهند چون آن‌ها صبحانه را از دست می‌دهند و دیرتر در روز غذا می‌خورند . رژیم غذایی آن‌ها شامل غلات ، چاودار و سبزیجات است و آن‌ها کم‌تر می‌خورند ، اما غذای بیشتری دارند . آن‌ها همچنین سطوح بالاتر مصرف نوشیدنی‌های caffeinated ، شکر و تنقلات را گزارش می‌دهند ، نسبت به آن‌هایی که ترجیح می‌دهند هر روز کمی میوه و سبزیجات بیشتری بخورند . این به طور بالقوه توضیح می‌دهد که چرا جغدهای شب ریسک بالاتری از ابتلا به بیماری‌های مزمن دارند .

خوردن دیروقت در روز نیز به خطر افزایش دیابت نوع ۲ مربوط می‌شود چون ریتم شبانه‌روزی تاثیر گذار گلوکز در بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .

سطوح گلوکز باید به طور طبیعی در طول روز کاهش یابد و در شب به پایین‌ترین نقطه خود برسد . با این حال ، وقتی جغدها کمی قبل از خواب غذا می‌خورند ، میزان گلوکز آن‌ها زمانی افزایش می‌یابد که در حال خوابیدن هستند . این امر می‌تواند به طور منفی بر متابولیسم و متابولیسم بدن آن‌ها پس از فرآیند طبیعی زیستی آن تاثیر بگذارد .

یک مطالعه نشان داد که افراد با اولویت شب ۲.۵ برابر بیشتر از کسانی بودند که ترجیح می‌دادند دیابت نوع ۲ داشته باشند .

این امر همچنین بر افرادی تاثیر می‌گذارد که شیفت کار می‌کنند - - به خصوص شیفت چرخشی - - چون به طور مداوم ساعت بدن خود را تنظیم می‌کنند تا متناسب با ساعات کاری خود باشند . محققان دریافتند که این امر حساسیت آن‌ها به انسولین را کاهش می‌دهد و تحمل گلوکز آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را در معرض خطر بیشتری از دیابت نوع ۲ قرار می‌دهد .

این بررسی همچنین رونده‌ای جالب را کشف کرد :

ترجیحات People's برای بالا رفتن زود و رفتن به خواب بعدا ً در نقاط مختلفی در چرخه زندگی تغییر می‌کنند . صبح chronotype در کودکان شایع‌تر است و می‌تواند زمانی ظاهر شود که یک نوزاد فقط سه هفته دارد . این تغییرات در دوران کودکی رخ می‌دهد . در حالی که بیش از ۹۰ درصد از کودکان دو ساله ترجیح می‌دهند ، این میزان تا سن ۶ سالگی به ۵۸ درصد کاهش پیدا کرده و در طول زمان بلوغ بیشتر به ترجیح عصرگاهی رسیده‌است . این اولویت عصر تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که یک بزرگ‌سال به ۵۰'s اولیه شان برسد و سپس آن‌ها شروع به ترجیح دادن به ترجیح صبح می‌کنند .

هم چنین قومی و هم جامعه می‌توانند بر chronotype شما تاثیر بگذارند . برای مثال ، مطالعات نشان داده‌اند که آلمانی‌ها احتمالا ً نسبت به هندی‌ها و Slovakians نسبت به شب ترجیح می‌دهند . همچنین تفاوت‌هایی بین افرادی که در مناطق شهری و روستایی در یک کشور زندگی می‌کنند وجود دارد .

مطالعه دیگر به این نکته اشاره داشت که در معرض نور روز قرار دارد . هر ساعت اضافی که در فضای باز به سر می‌برد ، با ۳۰ دقیقه " خواب پیشرفت " همراه بود و این که صدای ، نورپردازی محیط و ازدحام محیط‌های شهری می‌تواند باعث شود مردم در برخی مناطق به احتمال بیشتری تمایل داشته باشند که صبح یا شب اولویت داشته باشند .

محققان همچنین شواهدی یافتند که جغدهای شب در طول هفته کاری بدهی خواب جمع خواهند کرد و بیشتر در اواخر هفته می‌خوابند تا این مساله را جبران کنند ، در حالی که پرنده‌های اولیه تفاوت کمتری در الگوهای خواب شان در طول هفته دارند .

منبع سایت علم روز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.