روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

داروی جدید ممکن است باعث کاهش تشنج‌های ناشی از صرع شود

منبع :

آکادمی علوم اعصاب آمریکا

خلاصه :

مواد و روش‌ها : این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به صرع مقاوم به درمان انجام شد .

مواد و روش‌ها : این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به صرع مقاوم به درمان انجام شد . این پژوهش در بیست و سومین نشست سالانه آکادمی علوم اعصاب آمریکا , در روز ۲۳ آوریل در هونولولو منتشر خواهد شد .

ژاکلین فرانسوی , نویسنده مطالعه , با دانشگاه نیویورک در نیویورک گفت : " برای حدود یک سوم افراد مبتلا به صرع , این مواد مخدر یا اثرات جانبی آن‌ها قابل‌تحمل نیست . " فرانسوی نیز عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا است . " اگر این دارو توسط اداره غذا و دارو ( fda ) تایید شود , ابزار دیگری برای مبارزه یا کاهش توقیف در افراد مبتلا به صرع است . "

این مطالعه شامل ۱۲۰ نفر در آمریکا و آمریکای‌لاتین بود که صرع کنترل‌نشده داشتند و در حال حاضر یکی از سه داروی ضد تشنج را در دست داشتند . شرکت کنندگان به صورت روزانه به مدت دو هفته و به مدت دو هفته , هر روز به مدت دو هفته , به مدت دو هفته , به مدت دو هفته دریافت کردند .

روش بررسی : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و کنترل انجام شد . بیماران با دوز ۸ میلی‌گرم در مقایسه با گروه پلاسبو , فرکانس تشنج خود را به میزان ۶ درصد کاهش دادند .

شایع‌ترین عوارض جانبی دارو گیجی , خواب‌آلودگی , تحریک‌پذیری , سردرد , سقوط و عدم تعادل است که فقدان هماهنگی ماهیچه است .

فرانسه گفت : " این یافته‌ها شواهد بیشتری از اثربخشی و امنیت زندان‌ها به عنوان یک روش درمانی اضافه‌شده برای کاهش حملات ارائه می‌دهند . " " امسال قرار است این دارو برای تایید fda ارسال شود . "

روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی بود .

علت ژنتیکی شایع اوتیسم و صرع

منبع :

مرکز این دانشگاه

خلاصه :

محققان یک ژن جدید را شناسایی کرده‌اند که افراد را مستعد بیماری اوتیسم و صرع می‌سازد . نتایج نشان می‌دهد که برای اولین بار نقش ژن گیرنده در اتیسم , علاوه بر صرع , و تقویت این فرضیه که اختلال عملکرد سیناپس به دلیل این جهش علت هر دو بیماری است , را تقویت می‌کند .

محققان مرکز تحقیقات چام ژن جدیدی را شناسایی کرده‌اند که افراد را مستعد بیماری اوتیسم و صرع می‌سازد .

تیم تحقیقاتی , به رهبری متخصص اعصاب و اعصاب, در تمام اعضای یک خانواده بزرگ فرانسوی - کانادایی که مبتلا به صرع هستند , جهش شدیدی پیدا کرد . این مطالعه همچنین شامل تجزیه و تحلیل دو گروه از افراد از کبک می‌باشد که این امکان را فراهم کرده‌است تا جهش‌های دیگری در ژن پلی مورفیسم در بین دو گروه از بیماران مبتلا به اوتیسم و صرع تشخیص داده شود .

این نتایج برای اولین بار نقش ژن گیرنده در اتیسم , علاوه بر صرع را نشان می‌دهد و این فرضیه را تقویت می‌کند که به دلیل این جهش علت هر دو بیماری است . "

او اضافه می‌کند که تا کنون هیچ مطالعه ژنتیکی دیگری از انسان‌ها این تظاهرات را انجام نداده است . "

منبع سایت علم روز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.