روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

روانشناسی

کامل ترین منبع برای روانشناسی

پارکینسون

الاهرام
دکتر توماس بکر , از دانشگاه علوم مغز ادینبورگ , گفت : " ما هیجان‌زده شدیم تا متوجه شویم که ماهی زبرا دارای ظرفیت بسیار بهتری برای نورون‌های دوپامین نسبت به انسان است . شناخت سیگنال‌ها که اساس بازسازی این سلول‌های عصبی را تشکیل می‌دهند , می‌تواند در شناسایی درمان‌های آینده بیماری پارکینسون موثر باشد . "
ویتامین b12 به‌عنوان مهارکننده آنزیم کلیدی در بیماری پارکینسون شناسایی می‌شود .
تاریخ :
آوریل ۲۰۰۹
منبع :
دانشگاه سرزمین باسک
خلاصه :
پارکینسون شایع‌ترین بیماری نورودژنراتیو مزمن است که بیش از ۷۰ سال از جمعیت جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و درمان‌های موجود بر روی پرداختن به علائم آن متمرکز هستند نه پیشرفت آن .
پارکینسون شایع‌ترین بیماری نورودژنراتیو مزمن است که بیش از ۷۰ سال از جمعیت جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و درمان‌های موجود بر روی پرداختن به علائم آن متمرکز هستند نه پیشرفت آن .
اگرچه اغلب موارد بیماری پارکینسون وجود دارد , انواع مختلف این بیماری عمدتا ً با جهش ژن مرتبط هستند که این آنزیم را کد می‌کند . در یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی که محققان کشور باسک در آن شرکت داشتند , ارتباط بین یکی از جهش‌های این آنزیم و بیماران مبتلا به بیماری مشخص شد .
بنابراین آنزیم برشی که به صورت بین‌المللی با نام " نام مستعار " شناخته می‌شود , کلمه باسک که به معنی لرزش است , یکی از جذاب‌ترین اهداف درمانی برای توسعه داروهای جدید برای مبارزه با پارکینسون است . این بیماری عمدتا ً ناشی از این حقیقت است که جهش‌های بیماری زا , فعالیت کیناز این آنزیم را افزایش می‌دهند , که باعث ایجاد یک نژاد بین‌المللی برای ایجاد بازدارنده می‌شود . در حال حاضر , بازدارنده‌های قوی فعالیت کیناز در واقع وجود دارند . با این حال بسیاری از آن‌ها باعث عوارض جانبی نامطلوب یا تولید نتایج کاملا ً نامشخص بالینی می‌شوند .
این پژوهش که توسط محقق ساخته شده‌است, محقق و مدیر موسسه تحقیقات ملی ( مرکز مختلط شورای ملی تحقیقات ملی و دانشگاه باسک در منطقه باسک ) , در کنار یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی , نشان داده‌است که یکی از اشکال فعال ویتامین b12 , به عنوان مهارکننده فعالیت کیناز در سلول‌های کشت شده و بافت مغز عمل می‌کند . همچنین با استفاده از مدل‌های اصلاح‌شده ژنتیکی که برای مطالعه این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد , اثر سمیت سلولی این دو گونه در سلول‌های کشت شده جوندگان ابتدایی و همچنین در مدل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد . نتایج تحقیق در مجله پژوهش‌های سلولی منتشر شده‌است .
بنابراین با توجه به این مطالعه , ویتامین ب ۱۲ به عنوان یک کلاس جدید از مدولاتور فعالیت کیناز پلی کیناز که به عنوان یک ویتامین محافظت عصبی در مدل‌های حیوانی به حساب می‌آید , تبدیل شده‌است و بر خلاف آنچه که در حال حاضر وجود دارد , دارای مکانیزمی است . بنابراین می ‌توان از آن به عنوان مبنایی برای توسعه درمان‌های جدید برای مبارزه با بیماری ارثی بیماری پارکینسون استفاده کرد . "
منبع سایت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.